Begeleiding in Balans - voor een kind met een moeilijk lerend beeld 25 oktober
Inhoud
Dezelfde bijeenkomst wordt 2 keer aangeboden, ook op donderdag 9 februari 2023
Inhoud
Om leerlingen met een moeilijk lerend beeld op een adequate manier te kunnen begeleiden is het Balansmodel ontwikkeld. Een model om communicatie tussen leerkracht, ouders en leerling te optimaliseren. Ook een model waarin rekening gehouden wordt met cognitieve, sociaal-emotionele en organisatorische aspecten die van belang zijn om deze leerlingen optimaal te kunnen begeleiden. Al deze aspecten moeten in balans zijn, zodat er symbolisch een stevige kruk (3-poot) staat.
Aan de hand van de items in de Happy-poot (welbevinden van de leerling), de Leer-poot (alle aspecten van de leerontwikkeling), School-poot (wat komt er kijken bij de schoolorganisatie) en Communicatie (het zitvlak) kunnen verschillende stappen doorlopen worden. Op deze manier worden er voorwaarden gecreëerd die het werken met deze leerlingen efficiënter en effectiever laten plaatsvinden en daarmee het gevoel competent te zijn bij de leerling vergroot.
Tijdens de bijeenkomst komen alle onderdelen zoals hierboven beschreven aan bod. Daarnaast staan we stil bij het signaleren van een moeilijk lerend beeld bij een leerling, de onderwijs- en ondersteuningsbehoefte van deze leerlingen en de mogelijkheden om passende begeleiding te bieden.
Daarnaast is er uiteraard ruimte om ervaringen te delen en om vragen te stellen.
Datum
Dinsdag 25 oktober 2022
Tijdstip
15.00 – 17.00 uur
Doelgroep
Leerkrachten en intern begeleiders en begeleiders in de school zoals arrangementmedewerkers
Maximum aantal deelnemers
15
Locatie
De Gasfabriek
Details
- Datum
- 25 okt. 2022
- Tijd
- 15:00 t/m 17:00
- Locatie
- De Gasfabriek, Zutphenseweg 6b
- Max. aantal personen
- 15
- Sluitingsdatum
- 18 okt. 2022
Het is niet meer mogelijk om je aan te melden voor deze cursus, omdat de sluitingsdatum is verstreken.